Poměr LTV / CAC - důležité metriky eCommerce a SaaS

LTV znamená „celoživotní hodnota“ na zákazníka a CAC znamená „cena pořízení zákazníka“. Poměr LTV / CAC porovnává hodnotu zákazníka za dobu jeho životnosti ve srovnání s náklady na jeho získání.

Tato metrika elektronického obchodu porovnává hodnotu nového zákazníka během jeho životnosti ve srovnání s náklady na získání tohoto zákazníka.

Pokud je poměr LTV / CAC menší než 1,0, společnost ničí hodnotu, pokud je poměr větší než 1,0, může to vytvářet hodnotu, ale je nutná další analýza. Obecně lze říci, že poměr vyšší než 3,0 je považován za „dobrý“, ale nemusí tomu tak být.

graf poměru LTV / CACGraf: Kurz finančního modelování financí eCommerce.

Jaký je vzorec poměru LTV / CAC?

Níže je uveden vzorec celoživotní hodnoty nákladů na pořízení zákazníka:

[(příjem na zákazníka - přímé výdaje na zákazníka) / (1 - míra udržení zákazníka)] /

(počet získaných zákazníků / výdaje na přímý marketing)

Příklad výpočtu

Společnost elektronického obchodování utratí 10 000 $ za kampaň Google AdWords a získá 1 000 nových zákazníků. Průměrný příjem na zákazníka je 50 $ a přímé náklady na vyplnění každé objednávky jsou 30 $. Společnost si ročně udrží 75% svých zákazníků.

Marže příspěvku zákazníka = $ 50 - $ 30 = $ 20

LTV = 20 USD / (1 - 75%) = 80 USD

CAC = 10 000 $ / 1 000 = 10 $

Poměr LTV / CAC = $ 80 / $ 10 = 8,0x

V tomto případě je poměr poměrně vysoký a společnost ziskem získává zákazníky, za předpokladu, že v podnikání není obrovské množství fixních nákladů.

Stáhněte si šablonu zdarma

Zadejte své jméno a e-mail do níže uvedeného formuláře a stáhněte si bezplatnou šablonu hned teď!

Výzvy s poměrem LTV / CAC

Rozpětí příspěvku nemusí být nutně dobrým ukazatelem ekonomického přínosu. Společnosti mohou mít značné fixní náklady, které je třeba zohlednit.

Míra retence (nebo míra churn) se mění s časem a nejsou konstantní.

Náklady na pořízení zákazníka se také časem mění a nejsou konstantní.

Chcete-li se dozvědět více o CAC a LTV, podívejte se na náš online kurz o finančním modelování eCommerce. Tento kurz vás, kdo krok za krokem, jak modelovat ekonomiku marketingové kampaně pro eCommerce podnikání.

Více učení

Chcete-li se dozvědět více o dalších typech návratnosti investic, možná budete chtít vyzkoušet:

  • Návratnost výdajů na reklamu ROAS (návratnost výdajů na reklamu) ROAS (návratnost výdajů na reklamu) je důležitá metrika elektronického obchodování. ROAS měří výnosy generované za dolar vynaloženého marketingu. Jedná se o podobnou a alternativní metriku ziskovosti jako ROI, neboli „návratnost investic“. ROAS se běžně používá v podnicích elektronického obchodování k hodnocení efektivity marketingové kampaně.
  • Návratnost aktiv Návratnost aktiv & ROA vzorec ROA vzorec. Návratnost aktiv (ROA) je typ metriky návratnosti investic (ROI), která měří ziskovost podniku ve vztahu k jeho celkovým aktivům. Tento poměr ukazuje, jak dobře si společnost vede, a to porovnáním zisku (čistého zisku), který vytváří, s kapitálem, který investuje do aktiv.
  • Rentabilita vlastního kapitálu Rentabilita vlastního kapitálu (ROE) Rentabilita vlastního kapitálu (ROE) je měřítkem ziskovosti společnosti, která bere roční výnos společnosti (čistý příjem) dělený hodnotou jejího celkového vlastního kapitálu (tj. 12%). ROE kombinuje výkaz zisku a ztráty a rozvahu, protože čistý zisk nebo zisk se porovnává s vlastním kapitálem akcionářů.
  • Zisková marže Čistá zisková marže Čistá zisková marže (také známá jako „zisková marže“ nebo „poměr čistého zisku k marži“) je finanční poměr používaný k výpočtu procenta zisku, který společnost vyprodukuje z jejích celkových výnosů. Měří částku čistého zisku, který společnost získá za dolar získaných výnosů.
  • Marže příspěvku Marže příspěvku Marže příspěvku je výnos z prodeje firmy snížený o jeho variabilní náklady. Výsledné rozpětí příspěvku lze použít k pokrytí jeho fixních nákladů (například nájemného) a jakmile jsou tyto kryty, jakýkoli přebytek se považuje za výdělek.
  • Co je finanční modelování Co je finanční modelování Finanční modelování se provádí v aplikaci Excel za účelem předpovědi finanční výkonnosti společnosti. Přehled toho, co je finanční modelování, jak a proč stavět model.
  • Finanční modelování pro figuríny Finanční modelování pro začátečníky Finanční modelování pro začátečníky je náš úvodní průvodce finančním modelováním - pojednáváme o tom, jak vytvořit model, vzorce aplikace Excel, osvědčené postupy a další.

Chcete-li se dozvědět více o finanční kariéře, podívejte se na interaktivní stránku Finance Mapa kariéry.

Poslední příspěvky

$config[zx-auto] not found$config[zx-overlay] not found